BOZKIRIN RUHU 2020 AÇIK HAVA HEYKEL YARIŞMASI
DEĞERLENDİRME SONUCU:
1. BÜŞRA KARA
2.KEMAL İÇDEN
3.CENAN AKTAŞ
MANSİYON: AHMET ULUTAŞ
MANSİYON: ŞİRVAN GÜNGÖRMEZ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ: AHMET ÖNDER DEMİR
Büşra KARA
Eser Adı: FATMA
Eser Hakkında: Fatma her zaman dimdik ayakta durdu, ekmeğini taştan çıkardı, çok çalıştı, kamburu çıktı, hor görüldü. Ama o bir ANA, Toprak ANA, Çiftçi ANA…
Kemal İÇDEN
Eser Adı: YAĞMUR DUASI
Eser Hakkında: Eser; ayakları yere sağlam basan, küresel bir formdan tekrar inşa edilircesine bloğun içerisinden çıkmaktadır.Göğe bakan ve birtakım dileklerde bulunan, cinsiyetsiz bir figür olarak ele alınmış ve figürün bedenden çıkan elleri, yağmur sonrası suyu sunabilmek için kaselere benzetilmiştir…
Cenan AKTAŞ
Eser Adı: İNSAN ve DOĞA
Eser Hakkında: Eser iki başlık altında tasarlanmış ve birleştirilmiştir. İnsan üreme ve çoğalması, doğanın kendi döngüsünün de bu olaya şahitlik edip uygulaması… Sadece tohum ve topraktan ibaret değil…
Ahmet ULUTAŞ, Mansiyon
Eser Adı: YIKIM
Tarihsel süreçte insan, doğa ile ilişki içinde olmuştur. Bu ilişkinin temelini ise insanın var olma çabası oluşturmaktadır. İnsan doğada yaşam bulan ve yaşamını doğanın etkisiyle zorunlu olarak şekillendiren bir varlıktır. İnsanın doğa ile zorunlu birlikteliği; doğayı kendi çıkarları doğrultusunda kullanmasına ve tek taraflı şekillendirmesine sebep olmuştur. İnsanı merkeze alan ve yalnızca onun ihtiyaçları…
Şirvan GÜNGÖRMEZ, Mansiyon
Eser Adı: EKİLMEMİŞ TOPRAKLAR
Anadolu’nun değişmeyen yazgısının ve yoksulluğunun göstergesidir ekilmemiş topraklar. Tek varlığı olan toprağını insansızlık ve imkânsızlık yüzünden işleyemeyenlerin öyküsü sürer gider…
Eserde ekilen toprağa ve ekilmemiş toprağa gönderme yapan iki adet form vardır. Bu durum yapıtta paslandırma yöntemi ile anlatılmak istenilmiştir. Paslanmış metal ve üzerinde oluşan boşluklar ekilmemiş toprağa, parlatılan bölge ise ekilen toprağa gönderme yapmaktadır.
Ahmet ÖNDER DEMİR, Jüri Teşvik Ödülü
Eser Adı: ÇIĞIN ÇIĞI
Bu eser, doğanın insanların duyarsızlığı nedeniyle tahrip edilişinden dolayı ortaya çıkan afetlere dikkat çekmek için tasarlanmıştır. Ahşabın yumuşaklığı toprağı, pürüzsüzlüğü ise ağaçsız bir tepeyi temsil ettiği düşünülerek oluşturulan çalışmada ‘çığın’ hareketliliğini ve sertliğini ifade etmek için de metal kullanılmıştır.